Gmina Strzelce Wielkie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://www.strzelce-wielkie.pl.
Data publikacji strony internetowej: 2005-05-19.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-01-20.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Data sporządzenia
Oświadczenie sporządzono dnia: 2023-01-20. Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: INTERmedi@ Spółka Jawna.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Pani Dorota Zychowicz - koordynator ds. dostępności w Urzedzie Gminy Strzelce Wielkie, email:ugstrzelce@post.pl , dzychowicz@strzelce-wielkie.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (34) 311 07 78 wew.213. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury wnioskowo-skargowej
Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062, zwanej dalej: ustawą), każdy bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Urząd Gminy w Strzelcach Wielkich o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej Urzędu, o których mowa w art. 6, pkt 1 lub 3 ustawy.
Natomiast na podstawie art. 30 ustawy osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Informację o braku dostępności lub wniosek o zapewnienie dostępności należy złożyć do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związana informacja lub żądanie zapewnienia dostępności (wniosek o zapewnienie dostępności).
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
dane kontaktowe wnioskodawcy,
Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:
osobiście: w Urzędzie Gminy w Strzelcach Wielkich, ul. Częstochowska 14,
98-337 Strzelce Wielkie, pok. nr 2 I Pietro ( sekretariat), lub
korespondencją pocztową na adres: Urząd Gminy w Strzelcach Wielkich,
ul. Częstochowska 14, 98-337 Strzelce Wielkie, lub
korespondencją elektroniczną na adres mailowy: ugstrzelce@post.pl, lub
poprzez ePUAP: /q774e6kbe2/skrytka
Podmiot publiczny powinien zapewnić dostępność (zrealizować żądanie) bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, np. ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, proponując dostęp alternatywny.
W przypadku, gdy podmiot publiczny nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób i w terminie wyżej wskazanym, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa powyżej.
Uprzejmie informujemy, że w postępowaniu w przedmiocie wniosku o zapewnienie dostępności nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, z wyjątkiem przepisów dotyczących wyłączenia pracowników organu, doręczeń, sposobu obliczania terminów, uzupełniania braków formalnych i przekazywania wniosku zgodnie z właściwością.
Wniosek o zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami – plik do pobrania
Zapewnienie dostępności cyfrowej
Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz.848) każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.
Żądanie powinno zawierać:
Podmiot publiczny realizuje żądanie zapewnienia dostępności strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeśli zapewnienie dostępności cyfrowej nie może nastąpić w ww. terminie, podmiot powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie w jakim zapewni dostępność, jednak termin nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej jeśli będzie to mogło naruszyć integralność lub wiarygodność przekazywanych informacji. Jeśli podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności, powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach zaistniałej sytuacji i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej w żądaniu, albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu - osoba zgłaszająca żądanie ma prawo złożyć do podmiotu publicznego skargi. Do rozpatrywania skargi w sprawach zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735).
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Urząd Gminy w Strzelcach Wielkich, ul. Częstochowska 14, 98-337 Strzelce Wielkie
Do budynku prowadzą 3 wejścia tj. nr 1 wejście główne do Urzędu, nr 2 wejście do Urzędu Stanu Cywilnego oraz nr 3 wejście od strony poczty. W czasie pandemii dostęp do Urzędu możliwy jest tylko przez wejście główne nr 1. Na parkingu znajdującym się przed Urzędem Gminy jest wyznaczone miejsce do parkowania dla osób niepełnosprawnych. Przy schodach wejścia nr 1 zlokalizowany jest dzwonek z oznaczeniem dla osób niepełnosprawnych. Do budynku prowadzą szerokie schody, wyposażone w barierki. Na wejściu zlokalizowany jest obszerny hall, gdzie jest wystarczająco dużo miejsca gdzie klient uzyska pierwsze podstawowe informacjie, gdzie się udać aby załatwić sprawę. Budynek nie jest przystosowany dla osób na wózkach. Budynek nie posiada windy. Korytarze znajdujące się w budynku są przestrzenne z których jest dogodny dostęp do pomieszczeń dla interesantów, oznaczone są kierunki ruchu.
Istnieje możliwość umówienia spotkania z klientem przed budynkiem urzędu.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących
Istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnej pomoc tłumacza dla osób niesłyszących i głuchoniewidomych po wcześniejszym złożeniu formularza zgłoszeniowego.
Gmina Strzelce Wielkie
ul. Częstochowska 14
98-337 Strzelce Wielkie
pow. pajęczański, woj. łódzkie
tel.: (34) 311 07 94; 311 04 93; 311 07 72; 311 07 78
fax: 34 311 07 78
email: ugstrzelce@post.pl
NIP: 508-001-39-40